Ögonblick/Tvetydigt/Föränderligt/Nyskapande/Gammalt/Avgörande

Har suttit och tittat runt på nätet på alla dessa vackra/intressanta foton. Känner verkligen att jag vill ta tag i fotograferingen igen, har blivit som lite av det på sistone, eller det var nog fel formulerat… Lite kan man ju knappast säga att jag fotat då det finns mer är 1500 bilder från telefonen och än fler på digitalkameran alla på vår älskade son ( nästan iallafall ). Men min älskade analoga kamera den har mest bara samlat damm den stackaren :S. Anledningen vet jag inte utan det har bara blivit så. Det är en helt annan genre av fotografering, eller vad man ska kalla det som jag tar med min analoga än de foton som jag tar på min familj kanske är därför den just nu ligger på hyllan. Just nu är det fokus på min familj och dess förändringar, tids nog så kommer nog den analoga att dammas av och komma till användning än en gång 🙂

Än om jag idag sällan fotar med min analoga så kollar jag alltid när jag är ute efter dessa ögonblick som så fort förändras och försvinner, på ett vis så tar jag då ett “foto” med mina ögon att spara, för att sen nån gång plocka fram och skapa en berättelse för det är just det som fotografering är – En berättelse om något/någon. Just nu så skapar jag/vi berättelsen om Memphis med våra foton, en berättelse som han sen kan titta på och av bilderna läsa ut tankar och livet då. 😀

