Hur skoj är det med kallt vatten när man redan ser den där varma sköna duschen framför sig?? Inte mycket kan jag säga. :/

Tur att jag upptäckte det innan jag hoppade i duschen. Om än av misstag så att säga, skulle diska undan en bytta från paj baket men hur jag än lät vattnet rinna så blev det inte nå varmare snarare kallare.

Detta samtal utspelade sig även mellan jag och Fredrik angående denna avsaknad av värme i vattnet

J: Du hur länge brukar det ta att få värme i vattnet ?

F: Länge

J: Så här länge ? ( hade då spolat vattnet i kranen 2-3 minuter )

F: Ja

J: Okej

J: (1 minut senare) Det blir ju inte ens ljummet…

F: Mmmm

J: Mumlar något om att så här ska det inte vara… bla bla bla.

F: (kommer in och känner på vattnet) F*n det är ju svinkallt!

J: Var ju det jag sa, jag sa ju att det inte blev ljummet ens…

F: Ja, men…

Minns sen inte riktigt hur samtalet utveckla sig men vi kom iaf fram till att han inte riktigt trodde på mig där han satt i godan ro och försökte titta på tv. ;).

Blev ett samtal till Bostadens journummer där det visar sig att typ hela Nydalahöjd (om inte mer) är utan varmvatten, och med varmvattnet borta så är även värmen i elementen borta. Inte kul!

Och inte vet vi när vi får den tillbaka heller….

Ne ska trösta mig med lite paj nu 😉

