Tags

, ,

Fredrik jobbar långa dagar i veckan så jag och herrn försöker dryfta oss med vad vi kommer på. Tyvärr så har vädret inte varit på vår sida, så blivit lite promenader. Det vackra vädret kommer nog så där lämpligt nästa vecka då jag jobbar igen :/.

Måndagen gick i lugnets tecken, tog mig en tur till Ersboda där jag sprang på en cyckelhjälm till lille herrn på Stadium för ynka 75 kronor. Tog mig även en tur på jula och kolla på en cykelvagn, så nästa månad blir det att inhandla en sådan :). Lyckades även vinna mig ett fint regnställ till lille herrn på tradera 🙂

I tisdags så var det stora tvättardagen, sprang upp och ner till tvättstugan hela förmiddagen, min lilla trogna följeslagare hängde med även han i min gamla röda fjällräven “sele/rygga” som jag åkte i som liten. Till kvällen fick vi besök av Carin, Mattias och deras lilla E. Tänk att våran stora herre varit så liten en gång i tiden…
Var trevligt att ha dom här, hoppas vi ses snart igen. Aka bli roligt att följa lilla E och se hans framsteg, det går ju så fort och vips så kommer han att vara en tonåring (så även vår lilla stora herre).

Och idag, onsdag så har jag haft det stora nöjet att få vara barnvakt till lilla A på 7 månader. Trots lite gråt och tandagnissel så gick det ändå rätt så bra, hon är en riktig sötnos. Någon som var mindre nöjd över kompisen var mr M, inte riktigt så där happy över att dela mamma med nån annan, efter ett tag så släppte det mest dock. Han kom ju på att när mamma är upptagen så kan jag göra BUS, hehe. Så det blev lite svettigt ett tag där innan jag fick in lite “rutin” på att ha ögon i nacken så att säga. Blev även gode förvånad idag då jag fick mig ett litet paket med posten och däri låg Memphis nya regnkläder, där kan man tala om snabbt skickat. Han var dock inte allt för samarbetsvillig den lille herrn. Inte lika entusiastisk som jag alls, tårar och irritation hörde mer till hans reportoar. Men han blev iaf super fin i dom!

Imorgon så har jag bjudit hit några fina mammor och deras små mirakel, ska bli trevligt. Lite snack, lek och bus – veckan kan inte avslutas bättre :).

Fredag blir det ett besök på Teg som vanligt för lite sång och fika för att sen bege sig hem till lunch och packa bilen för att dra till stugan. Blir en natt där för att sen fara iväg på en liten roadtrip till min pappa. Sen får vi se om det blir en natt till i stugan eller om vi måste åka hem redan på lördag, allt beror på om jag blir av med min nattberedskap eller inte… Hoppas hoppas !! 🙂

20130417-210146.jpg

20130417-210156.jpg

20130417-210210.jpg

20130417-210220.jpg

20130417-211505.jpg

