Ja det kunde man ju räkna ut… att när pappa är iväg till storstan med jobbet så skulle självklart jr få feber :(.
Lille plutt ligger mellan 39,5- 41,0, inte skoj. Så det är en lätt irriterad herre här hemma som har väldigt nära till gråten.

Riktigt riktigt jobbigt, inte bara för att jag måste se jr må dåligt… Utan för att mitt halvfabrikat till kropp inte fungerar som sig bör, foglossningarna gör mig så smått galen.
Vill så mycket men kan inte! Så irri!

Klockan är nu 22 och den febriga lille herrn har fått alvedon vilket resulterat i att han bara har 39,5 i temp och då inte har några planer på att sova, så då får man ta till det tunga artillerit för att roa honom ;). Ture Sventon fungerar alltid!

Som grädde på moset den här mindre dagen så ser jag på nyheterna och nu fick jag då just reda på att regeringen anser sig ha rätt att bestämma över min kropp…. Något irriterad jag nu blev!!!

Visste de skulle rösta om lagförslaget idag, men inte nånstans trodde jag väl att de skulle rösta så som de gjorde. För den som inte vet så handlar det om att förbjuda reklam för + att sätta en varningstext på modersmjölkersättning.

Som inte det är nog med krav och förväntan på oss kvinnor när vi föder barn att vi SKA amma, och om du nu inte kan eller vill av någon orsak (som jag tycker är kvinnans val/anledning.) Så ska man nu måsta läsa hur dålig man är varje gång man plockar fram ersättningen. HELT SJUKT om du frågat mig!

Det är min kropp mina val !!!!

