Hittade denna på nätet och efter lite modifikationer så passar den så bra in på livet!

Innan de kom sa jag halsband och bil
innan de kom kunde jag sova bort en förmiddag
innan de kom var det du och jag
innan de kom så var det ingen rutin gällande maten, de fick bli som de blev
innan de kom tittade jag på kläder i strl S
innan de kom träffade jag släkten ganska sporadiskt
Innan de kom läste jag sällan en bok mer än en gång
Innan de kom kördes en maskin tvätt i veckan
innan de kom hade jag aldrig tänkt på att ögonbryn ser ut som en måne
innan de kom var en stor lutad spegel mot en vägg en stor lutad spegel mot en vägg
innan de kom var nytvättat min favoritdoft
innan de kom var fötter inte en kroppsdel jag favoriserade
innan de kom dansade jag till House
innan de kom städade jag en gång i veckan
innan de kom undrade jag hur mina barn skulle vara
innan de kom trodde jag att arv och miljö var det mest karaktäriserande
innan de kom ville jag jobba för att tjäna pengar
innan de kom fanns ett tomrum i mitt hjärta

Nu säger jag ”bamband”och “iil” heter det inte det?
Nu är det morgon stund har guld i mun
Nu är det vi fyra♥♥♥
Nu är näringsriktiga måltider varje dag en självklarhet
Nu handlar jag bara barnkläder
Nu har vi en livlig anledning att ses så ofta som möjligt
Nu läser jag sällan en bok mindre än tre gånger i rad
Nu bär allt som är svart ett kletigt minne efter en kvart
Nu försöker jag att se på världen genom inte bara ett barns ögon utan deras ögon
Nu är det en dödsfälla. Liksom sladdar, kemikalier, vassa verktyg, suddigum, silkesvantar…
Nu är det den där mjuka, varma nacklukten jag vill ha på burk
Nu är det de sötaste små pussvänligaste sakerna som går i ett par skor
Nu dansar jag till Pidde pannkaka
Nu städar/plockar jag diverse leksaker från golvet flera gånger per dag
Nu oroar jag mig över hur jag är som förälder
Nu vet jag att personlighet är något man föds med
Nu vill jag jobba för att kunna ge mina barn allt
Nu ryms knappt alla känslor i ett och samma mammabröst.

