i dagens samhälle så lever vi i ett informationssamhälle med sociala medier och ett internet där du kan hitta allt och lite till. Till den största delen är detta något positivt men ibland så kan dessa vara oerhört jobbiga att hantera, du kan inte värja dig från att se de mindre roliga sakerna. 

Jag säger nu inte att man ska skärma av det som är jobbigt eller obekvämt, vi behöver det jobbiga och obekväma! Men kanske inte på alla dygnets timmar eller kanske den dagen som du själv är “svag”

Brott, sorg och saknad…. Vi har alla gått igenom/ utsatts för nåt av dessa, en del mer en del mindre. Men jag kan aldrig säga att min sorg/rädsla/ilska är större än din, vi är olika och vi hanterar allt i livet olika.

Vi är inte bara olika när det kommer till dessa tråkiga känsloyttringar utan vi är även olika när det gäller glädje, det som ger mig glädje är säkerligen inte samma som ger dig glädje. Vi ska hedra dessa olikheter med att glädjas när din medmänniska visar glädje och stötta vid sorg/ilska/rädsla fast man inte alltid förstår varför den andra har dessa känslor. Han/hon är inte du så du kan kanske inte förstå. 

Medkänsla och sympati tycker jag är en bra plattform att stå på med dessa kommer du långt. 

